القائمة الرئيسية

الصفحات

سوفت نوفا l-fun
سوفت نوفا l-fun

 ونظرا للاسباب اللي وضحناها فتم اتاحه تردد جديد اسمهجي وده اللي بيجي بعرض النطاق ترددي اكبر باجماليقناه طيب ايه موضوع القنوات ده عباره عن طريق فيحاره وفي طريق ثاني اسمهجي فيحاره الحارات دي هي اللي تستخدمها الاجهزه في الاتصال ونقل البيانات بالبلدي كده كل ما زادت عدد العربيات اللي ماشيه في نفسحاره افضل من الطريق اللي فيهحاره فقط وده هيدي مساحه للاجهزه انها تتحرك بحريه او تنقل بيانات بشكل افضل واسرع ايه ده يعني انا ينفع اختار القناه بنفسي ايوه طبعا بالعكس هو صح ان انت تظبط الراوتر بتاعك على قناه ثانيه من التشويش وما عليهاش اجهزه كتير بتبص على نفس القناه دي وده تقدر تعرفه من خلال تطبيق هنسيب اللينك بتاعه في صندوق الوصف كا، عيوب رسيفر نوفا i fun ،ن وتظبط الراوتر بتاعك عاليه لانه افتراضيا كل اجهزه بتيجي على و، تفعيل رسيفر نوفا i fun ،ضع الاوتوماتيك انه الراوتر بيغير القنوات تلقائيا فانت ممكن تلاقي القناه اللي انت موجوده عليها او موجود عليها الراوتر بتاعك عليها كل.



 الراوترات اللي في المنطقه بتاعتك او في العماره اللي انت ساكن وسرعته بتصل لميجا الراوتر وسرعته تصلميجا حسب المعيار يعني لكل تردد منهم ميزه وعيب ، ريموت نوفا i fun ،الاثنين واربعه بيغطي مساحه اكبر ولكن السرعه مش عاليه قوي والفايف جي او الخمسه جيجا هتمشي مسافه اقل هي الترددات كده بالظبط كل ما كان التردد اقل كل ما قدر يمشي مسافه اكبر ويتخطى الجدران ط، سوفت نوفا i fun lite ،بعا الموضوع طب السؤال هنا على الراوتر بتاعك وتسمي الشبكتين بنفس الاسم وبنفس الباسورد وبكده الراوتر هيحولك تلقائيا ما بين.

سوفت نوفا i fun


 الشبكتين على حسب مكانك وعلى حسب الشبكه الافضل نيجي بقى للجزء العملي والجي على الراوتر بتاعنا وازاي نختار الشبكه الاحظ اول ما افتحه ان بيجيب لي ، سوفت نوفا i fun plus ،الشبكات اللي موجوده في المنطقه اللي انا موجود فيها ومن تحت في اربع تلات وكل البيانات بتاعتها الشركه المصنعه للراوتر والقناه اللي بيتبسي عليها ونوع التشفير الماك ادرس بتاع الراوتر وكل ال، nova fun lite ،بيانات عن الشبكه دي او عن الراوتر ده بيقول لي ان افضل قناه تبث عليها هي رقمثمثموهكذا بعد كده عندي تابع اسمها تشن الجراف د.



ه بيعمل لي رسم بياني بيوضح لي القنوات دي بتبث على او الراوترات بس على قنواتوا على القنوات اللي في البدايه او من واحد لحد مثلا سبعه وده يتطابق مع ال، مواصفات رسيفر نوفا i fun ،لي ظاهر طيب التبه الاخيره اللي هي تايم جراف ده بيعمل لي رسم بياني لحظي خلاص انا كده من الابلكيشن ده قدرت احدد ان الافضل قراءه ليهاواونروح بقى للراوتر ونشوف ازاي نختار القناه بتاعتنا احنا دلو، ملف قنوات نوفا i fun lite ،قتي موجودين على جهاز الكمبيوتر عشان نحدد للراوتر بتاعنا قناه معينه بعيد عن القنوات اللي فيها تشويش هدخل اليوزر نيم الموجو.

ملف قنوات نوفا i fun


د على الراوتر وغالبا بيكون ادمن لو كنت مغيره انا كده موجود على صفحه الراوتر هدخل على ادفنسد ومن ادفنسد هدخل على الدبليو لان وهتلاقي عندي الاعدادات ال، ملف رسيفر نوفا i fun ،خاصه او الاثنين واربعه والاعدادات الخاصه بالفايف جي انا هدخل الاول علىعلى الادفنس اقول له ابلاي بعد كده هدخل على التردد الجيجا انا كنت قافله فانا كده هعمل له انيبل وبعدين برده هدخل على ا، ملف نوفا i fun ،لشانيل وهختار اي قناه من القنوات اللي انا محتاج ابس عليها حسب ما انا شفت على الابلكيشن ايه القنوات الافضل في المنطقه اللي انا موجود .



فيها وبعدين هدوس ابلايد وكده انا غيرت القناه بتاعتي من قناه فيها تشويش كثير لقناه بعيد عن مناطق التشويش وبكده انا بقى وصلنا وشير واشترك في القناه وتك، nova لولب ،تب لنا كومنت وتقول لنا نوع الراوتر بتاعك فعل الجرس وتحط لايك وتكتبي لك كومنت شكرا والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته بسم الله والصلاه على رسول الله اهلا بك وفيديو جديد معك خلاص سلام مح، نوفا ifun ،مود من قناه سلامتك في الحقيقه انا بقى لي مده بدور على الراب يكون مناسب لاستخدام الشخصي سواء بقى مونتاج جرافيك برمجه بعض الب.

تفعيل نوفا i fun


رامج او يشغل معي بعض البرامج الهندسيه والحقيقه الحمد لله لقيت النت تماما والممتاز جدا جدا جدا احتياجاتي وفي الفئه السعريه اللي انا محتاجها او زي ما بعض النا، نوفا ifun lite ،س بتقول عليه كنا اتكلمنا فيديو قبل كده عن اخوه الاكبر خمسه استخدمتها او شفتها النهارده هنتكلم عن اخوه الصغير شويه وهو ده البرزيشناو حرفيا اول مره اكون مقتنع تماما اهلا بيكم جديد بصراحه انا هت، فلاشة رسيفر نوفا i-fun ،كلم في الفيديو ده براحتك خالص عشان ما اظلمش اللاب ده ولازم فعلا كل حاجه هتكلم فيها تاخذ عيش كوبايه شاي جميله واقعد اسمع الفيديو ده لو بيفكر تشتري لب في رنج ال الف جنيه لو بتفكر تشتري لاب استيراد وهو العملاق الجميل بالبرزيشن طيب الفيديو هيم.



شي كالتالي الاول هنتكلم عن المواصفات وبعدين هنتكلم عن الوصف الخارجي للجهاز والمخارج والمناخل الموجوده في الجهاز وبعدين هنتكلم عن الشكل الداخلي و، سعر رسيفر نوفا i fun ،شكل البورده بتاعه الجهاز وفي الاخر هنتكلم عن العيوب واخر حاجه نتكلم عنها وهي السعروحرفيا ده يعتبر من اقوى المعالجات وبينافس معالجات من الجيل التاسع والعاشر من فئات زي الام واليو وال، رسيفر نوفا i fun ،برو ده بيجي بسرعهجيجا امام وده بقوه او سرعهجيجا وبترفع مع الشير مومري لحدجيجا ده طبعا بيوفر لك اداء وتجربه رائعه وقويه جدا في برامج المونتاج والجرافيك وطبعا زي ما احنا عارفين ان فئه اكوادرو من كروت نيفيديا بتبقى موجهه للمهندسين والمص.

سوفت نوفا i fun 2022


ممين والجرافيك والبرامج الهندسيه اكثر من كرهه للالعاب ده ما يمنعش ان الكارت ده بيشغل العاب بشكل كويس ولكن هو في منفصل تماما عن البورده يعني لو لا قد، سوفت رسيفر نوفا i fun ،ر الله حصل مشكله في كارت الشاشه تقدر تيجي تركب كارت جديد مكانه من غير اي مشكله دي طبعا ميزه مش موجوده في اجهزه من نفس الفئه السعريه دي ثالث حاجه هنتكلم عنها وهي الرامات اللادا، احدث سوفت نوفا i fun lite ، بيجي جراماتجيجا من النوع دي دي اروطبعا تقدر تزودها لحدجيجا فيه اربعه سلوت او اربعه بنك رام بمجموع يصل لجيجا رام طبعا ده يعني لو انت بتطمح او بتفكر ان انت في يوم من الايام تعب جريد بتاعك او التحدث الجهاز بتاعك اظنك قضيت ولكن هو جه.



از ينفع يشيل او ينفع يتركب فيه رامات لحدجيجا ثالث حاجه بينزل عرض من النوع اس اس تي ام جيجا وت مع الهارد امفانت عندك الهارد الامعليه الويندوز او عليه الاوبريتنج، nova 1-fun lite ، بتاعك وفي نفس الوقت هتقدر تركب هارد من النوع سواء العادي تحط عليه الداتا بتاعتك وبكده الاطفاء دي ميزه تحسب للاب ان هو بيشيل هاردين هارد من النوع قيمته هارد من النوع وهتفرق كثير مع الناس اللي عندها داتا او ملفات كتير جدا حجمها بيوصل احيانا فانت عشان تشتري وانت ستورج او هارد من الامهتلاقي ، nova 1-fun ،سعره غالي جدا جدا جدا ولكن انت تقدر تجيب هاردسعره بسيط جدا من النوع الاتش دي دي بتركبه وتخزن عليه الداتا بتاعتك بشكل سلس جدا خامس حاجه يعني اتكلم عنها وهي الشاشهوسته منبوصه بدقه ان الشاشه دي حرفيا هي افضل شاشه موجوده في لاب في .

ضع تعليق يكتمل التحميل

يتيح لك الموقع روابط مباشرة و بسرعه عالية بدون انتظار يكون للمشاركة فقط

إذا حاولت تنزيل ملف ولم يعمل، جرّب أولاً إصلاح الخطأ باتباع الخطوات التالية

 
احدث ملف قنوات MediaStar 4030 عربي نايل سات
احدث سوفت رسيفر Redmond turbo1 من الوكيل الرسمي
رسيفر أردني 4k اشتراك باقة قمة سنة
تطبيق الماتش تي في لمشاهدة جميع المباريات
تنزيل احدث ملف قنوات ال جي سمارت موديل 32LJ570U الحديثة محدث 2024
احدث سوفت وير STAR BOX 999 mini HD
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

التنقل السريع